ایران لاته آرت با همکاری قهوه ی هایک برگزار میکند

چهارمین دوره چالش لاته آرت ایران در تاریخ 13 الی 15 تیر ماه 1403 در مجتمع تجاری مرداس و همزمان با اولین فستیوال قهوه تهران برگزار خواهد شد.

با جایزهء 50.000.000 تومانی

*نحوه ی برگزاری و قوانین

طرح لاته آرت توسط گردونه ی شانس انتخاب خواهند شد و این تمام آن لذتی است که برای این مجموعه رقابت های دوستانه در نظر گرفته ایم. دو باریستا پشت ماشین اسپرسو می ایستند و بعد از انتخاب شدن پترن و رقیب خود توسط گردونه ی شانس، مسابقه شروع خواهد شد و هر کدام که طرح را صحیح تر اجرا کرد، به مرحله ی بالا تر می رود.

رقابت به صورت دو به دو انجام می شود، به این صورت که دو نفر همزمان پشت ماشین اسپرسو می ایستند و هرکدام یک ماشین اسپرسو دو گروپ و یک آسیاب قهوه  در اختیار دارند. و این تمام آن محیطی است که باریستاها برای رقابت در اختیار دارند.

در مرحله ی مقدماتی هر کدام از شرکت کننده ها باید یک لاته آرت ارائه دهند، اما اینکه پترن (طرح) آن ها چه باشد، مهم است. پترن آنها توسط گردانه ی شانس انتخاب می شود. در گردانه ی شانس هشت عدد پترن مختلف وجود دارد که هفت عدد از آن پترن ها قبلا توسط ما انتخاب شده و در ابتدای چالش رونمایی می شود و فقط هشتمین پترن آن ، طرح انتخابی یا free patern است.

هر کدام از شرکت کننده ها 3 دقیقه و 30 ثانیه مهلت دارند که لاته آرت خود را ارائه دهند و بین دو شرکت کننده، کسی که اجرای صحیح تری با توجه به تمامی نکات داشته باشد ، با رأی داوران به مرحله ی نیمه نهایی می رسد. در ادامه و در مرحله ی نیمه نهایی هم شرکت کننده ها دو به دو پشت ماشین اسپرسو قرار می گیرند و هر کدام یک لاته آرت که پترن توسط گردونه شانس مشخص می شود، ارئه می دهند.

اما در این مرحله از چالش ، در گردونه ی شانس شش پترن در نظر گرفته شده که نسبت به مرحله ی مقدماتی پیچیده تر می باشد و شرکت کننده ها 3 دقیقه و 30 ثانیه را برای اجرای پترنشان زمان دارند.

نکته : پترن انتخابی (free patern) از بین 7 طرح ارائه شده توسط شرکت کننده انتخاب می شود.

و برای بخش فینال هر دو فینالیست نهایی پشت ماشین اسپرسو خود قرار می گیرد و 15 دقیقه زمان دارند که 5 فنجان لاته که به ترتیب شماره 1 تا 5  و 2 فنجان ماکیاتو به داوران ارائه دهند که جمعا 7 فنجان میشود.

و همچنین فقط free pattern بخش فینال 2 نفره به انتخاب باریستا می باشد.

* پترن ها نیز توسط گردونه ی شانس انتخاب می شوند.

  پترن ماکیاتو توسط شرکت کننده انتخاب می شود (می تواند ابداعی باشد)

اما ملاک های امتیاز دهی به پترن ها چیست؟

1.کنتراست ( وضوح طرح )، تقارن، کیفیت شیر و دسته ی فنجان خواهد بود.

2.میزان شباهت با پترن انتحاب شده توسط گردانه شانس

3.پترن های اجرا شده باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه پودر قهوه ، لکه شیر، قهوه و… باشد.

جدای از بحث رقابت، به تجربه ای که از شرکت در این چالش کسب می کنید ، بیندیشید.

مبلغ ثبت نام : 2.500.000 تومان

*مهلت ثبت نام تا 5 تیر ماه *

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر در ارتباط باشید

021-88943480

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed