وقتی صحبت از روز جهانی عشق ورزیدن (ولنتاین) می شود، ناخودآگاه به یاد چیزهای مختلفی از جمله گل، شکلات، رنگ قرمز و در انتها بودن با یک نفر در گوشه دنجی از کافه همیشگی و خوردن قهوه است. شاید برای همه ما جای سوال باشد که براستی چرا قهوه در تمامی دوران ها در زندگی عاشقانه ما نقش پررنگی داشته است؟

اصلا چیزی که جرقه نوشتن در باب این محور را در ذهن اینجانب روشن کرد، خواندن کتاب (من تو را دیده بودم) بود. در قسمتی از کتاب با شخصی مواجه می شویم که در ازای آموختن عشق به همراه نوشیدن قهوه حاضر است موسیقی را به ما آموزش دهد و در حالی که در آرزوی قدم زدن با معشوقه خود در خیابان های لندن است در خیالاتش بعد از خرید هدایا به کافه استارباکس می روند و با هم قهوه می نوشند و در باب روزمرگی هایشان با هم گپ می زنند.

از سویی کم نیستند افرادی که سرنوشت تاریخی شان در کافه ها رقم می خورند. همانند جک اهل فرانسه که عشق زندگی اش را در استارباکس درست در همان لحظه که منتظر آماده شدن قهوه اش بود ملاقات کرد و سال ها بعد زمانی که با وی ازدواج کرده بود به این فکر می کرد که اگر در آن روز در آن ساعت و در آن لحظه همسرش را ملاقات نمی کرد چه می شد؟ آیا واقعا قهوه آن ها را بر سر یکدیگر قرار داده بود! جای تعجب ندارد که چرا در کنار اثرات شگفت انگیز قهوه بر روی سلامت قلب، پوست، تندرستی و هزاران نکته دیگر بر روی سلامت روان و یادآوری تک تک خاطرات شیرین به ما کمک می کند.

در روز ولنتاین یک “قهوه عاشقانه” میل کنید. قهوه برای عشق خوب است.

این واقعیت هر روز و حتی بیشتر در روز ولنتاین صادق است. در واقع ، مطالعات میدانی و آزمایشات نشان داده است که این نوشیدنی خوش طعم نه تنها طعم عالی دارد و هم بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد بلکه باعث احیای قلب ما هم می شود به عبارتی هم برای ذهن و هم برای قلب ما مفید است. قطعاً باید در روز ولنتاین از آن استفاده کنید. این یک فرصت استثنایی برای کافه داران نیز محسوب می شود تا بتوانند در آن روز بخصوص به طور تمام و کمال پذیرای عشاق باشند. پس کافه خود را با جلوه های ویژه تزئین کنید. با ایجاد موسیقی آرام در پس زمینه ، از مهمانان خود استقبال کرده و فضای خاصی را ایجاد کنید که حال و هوای خوبی را برای آن ها فراهم می کند.

به بهانه روز ولنتاین (نقش قهوه در زندگی عاشقانه ما)

شما می توانید ضمن خوشامدگویی به آن ها و تبریک روز ولنتاین برای زوجین کافه خود را با گل های تازه یا قلب ساخته شده از مواد دلخواه خود تزئین کنید. در تایم بعد از برای گسترش یک فضای جادویی مسری، شمعی عاشقانه را روی پیشخوان بگذارید. با یک فنجان قهوه شروع کنید: آن را بدون نقص سرو کنید. قهوه را در فنجان ها و نعلبکی هایی با مضمون عشق سرو کنید: یک دانه قهوه پوشیده از شکلات را روی نعلبکی قرار دهید تا مشتریان بتوانند از آن لذت ببرند یا هر زمان که دوست داشتند آن را برداشته و میل کنند. اگر دانه های قهوه ندارید، می توانید شکلات کلاسیک، ترجیحاً تیره را انتخاب کنید زیرا طعم آن کاملا با تلخی قهوه سازگار است. گزینه های جایگزین اسپرسوی کلاسیک را بیابید: به عنوان مثال، در این مناسبت می توانید قهوه پاریسی را که به پایتخت عشق اختصاص دارد، سرو کنید.

برای تهیه آن کافی است چند قاشق غذاخوری شکلات داغ و یک تکه cognac را مستقیماً درون فنجان اضافه کرده و هم بزنید و گرم سرو کنید.

به دنبال ایده های سرگرم کننده برای کافه خود باشبد: برای مثال در روز ولنتاین زوجین می توانند دو قهوه به قیمت یک قهوه بخورند و از صبح جشن را شروع کنند. یک گزینه جایگزین پرداخت پیش پرداخت قهوه ولنتاین آنها است. اسپرسو با کارت تبریک شخصی یا نقل قول درباره عشق ارائه می شود: این یک روش خوب برای شروع روز و یک شروع عالی برای یک روز ولنتاین فراموش نشدنی است.

حتی می توانید بر روی تابلوی ورودی تان نیز این روز را تبریک بگویید. این که قهوه می تواند جادو کند یا مسیر یک رابطه جادویی را میسر کند نباید دور از انتظار باشد چرا که همین امر توانست مسیر راه رُز و فرد مورد علاقه اش را هموار سازد. ماجرا در  اواسط دهه 1980 آغاز شد زمانی که پیتر پس از ماه ها تلاش توانست رُز را متقاعد کند که با همدیگر ملاقات کنند. در یک روز تابستانی آن ها همدیگر را در کافه دنجی ملاقات کردند و رُز با همان شیطنت همیشگی اش درخواست یک فنجان قهوه کرد و سپس گفت که بنظرم هر آدمی باید یک بار هم که شده طعم قهوه را بچشد چون افرادی که قهوه نخورند احمق اند! آن لحظه پیتر به نشانه تایید سر تکان داد و این در حالی بود که او به هیچ وجه علاقه ای به نوشیدن به اصطلاح خودش زهرمار نداشت.

به بهانه روز ولنتاین (نقش قهوه در زندگی عاشقانه ما)

آن ها با هم ازدواج کردند و سال ها این راز در قلب پیتر پنهان ماند و هرگز به رُز نگفت که او صرفا به علت علاقه اش به رُز بوده که قهوه نوشیده ولی در واقع این قهوه همان عشق واقعی را به او نشان داده بودند و بنظرم کسانی که قهوه ننوشیده اند طعم عشق را هنوز نچشیده اند!

به قلم نگار ابوطالبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed