بیماری کروناویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس جدیدی ایجاد شده است که قبلاً در انسان مشخص نشده بود. این ویروس باعث ایجاد بیماری های تنفسی (مانند آنفولانزا) با علائمی مانند سرفه ، تب و در موارد شدیدتر ذات الریه می شود. با شستن مکرر دستها و جلوگیری از لمس صورت خود می توانید از خود محافظت کنید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر ویروس کرونا بر فروش قهوه در دنیا بپردازیم.

با شیوع coronavirus در دنیا تمام بازارهای جهانی ناآرام شده است و با افزایش نگرانی ها درباره تأثیر آن بر رشد اقتصادی ، به ارزش سهام و قیمت کالاها منجر شده است.

با توجه به رشد نزولی خرید و فروش کالاها ، دانه‌های قهوه هم دچار این سیر نزولی شده‌اند.

 

تاثیر ویروس کرونا بر قیمت قهوه

شاخص معیار معاملات آتی قهوه از ابتدای سال تاکنون به حدود یک دلار در هر پوند رسیده است. این میزان نزولی بیشتر از نشانگر نفت خام برنت ، 17 درصد پایین و مس است که 9 درصد در بورس فلزات لندن از دست داده است.

چین یکی از شرکت کنندگان مهم در صنعت جهانی قهوه است و بیش از سه برابر واردات طی یک دهه گذشته واردات داشته است.

این امر ، همراه با پتانسیل های کشور برای رشد قابل توجه پیش بینی شده ، سرمایه گذاران ناآرام شده است.

حتی اگر چین تنها حدود 2 درصد از مصرف جهانی را شامل شود. دو تن از بزرگترین زنجیره های قهوه کشور(چین) تصمیم گرفته اند در واکنش به این شیوع ، فروشگاه ها را به طور موقت تعطیل کنند.

استارباکس اعلام کرد که بیش از نیمی از 4500 فروشگاه در چین بسته شده است ، در حالی که قهوه Luckin با خاموش کردن فروشگاه های خود در ووهان ضربه دیگری به صنعت قهوه وارد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed