امروزه انواع مختلفی از دستگاه های قهوه ساز خانگی در بازار موجود است. از دستگاه های گران قیمت اسپرسوسازها گرفته تا انواع دستگاه های دم آوری. بحث های زیادی در مورد اینکه کدام یک بهتر است وجود دارد. برای کسانی که تجربه استفاده از آنها را ندارند، دشوار است که تصمیم بگیرند کدام دستگاه مناسب شما است.

دستگاه اسپرسوساز خانگی

دستگاه های اسپرسو برای اولین بار در سال 1884 در ایتالیا اختراع شده اند. آنها در طول قرن های 20 و 21 جزء اصلی کافه ها بوده اند. با این حال مدل های زیادی وجود دارد که برای مصارف خانگی نیز مناسب هستند. این دستگاه به باریستاها کمک می کند تا مهارت های خود را در خانه توسعه دهند و تنوعی از انوع قهوه را در منزل درست کنند. به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از پارامترها را از نزدیک تنظیم و کنترل کنید. دستگاه های اسپرسو معمولاً به این دسته ها تقسیم می شوند:

دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک. اکثر دستگاه های اسپرسو خانگی نیمه اتوماتیک هستند. هنگام استفاده از دستگاه نیمه اتوماتیک قهوه را آسیاب می کنید، فیلتر پورتاف را پر می کنید و برای شروع عکس یک دکمه را فشار می دهید.

دستگاه های باغلاف یا کپسول (capsule)

این دستگاه ها شبیه به دستگاه اسپرسو هستند برای مثال هر دو کیفیت قهوه یکسانی از قهوه را ارائه می دهند. نکته جالب این است که تنها در سال 2018حدود 59 میلیارد کپسول قهوه فروخته شده است و در بازار جهانی رشد چشمگیری داشته است.

به عبارتی دستگاه های کپسول برای کسانی که همیشه عجله دارند بسیار گزینه مناسبی است.برای شروع کافی است مخزن آب را پر کنید و غلاف مورد نظر را قرار دهید بعد از فشار یک دکمه قهوه عزیزتان را در یک دقیقه تحویل بگیرید. نکته منفی ماجرا اینجاست که غلاف ها یکبار مصرفند و اغلب قابل بازیافت نیستند، طبیعی است که این خبر خوشی برای دوست داران قهوه نخواهد بود.

دستگاه قهوه ساز خانگی محبوب شما کدام است؟

دم آورهای دستی

با وجود گزینه های فراوان اتوماتیک در بازار، برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند کنترل بیشتری بر نحوه عصاره گیری قهوه خود داشته باشند. این روش ها به مهارت و تکنیک بیشتری نیاز دارند. برای درست کردن این قهوه با این متدها به احتمال زیاد به تجهیزات بیشتری از جمله ترازو، آسیاب خوب و احتمالاً کتری نیاز خواهید داشت. اما استفاده از روش های دستی مزایای زیادی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند در هنگام سفر تجهیزات خود را به همراه داشته باشند، زیرا آن ها جمع و جور بوده و به راحتی قابل حمل هستند.

برخی دیگر می خواهند کل مراحل آماده سازی را از نزدیک ببینند، ریختن را کنترل کنند و از تک تک لحظات و فرآیند لذت ببرند. از کمکس و v60 گرفته تا قهوه ترک و موکاپات. شاید در نظر بعضی افراد کاری که این ها می کنند دستگاه اسپرسوساز خانگی خیلی سریع تر و بدون دردسر آماده خواهد کرد اما عطری که حین ریختن آب جوش روی قهوه در فضا پخش می شود و دان های قهوه که در اسیاب خورد می شوند لذت هایی هستند که به راحتی نمی توان از آن ها صرف نظر کرد.

خیلی ها بر این عقیده هستند که اسپرسوساز های گازی مانند موکاپات می تواند جایگزین اسپرسوساز های برقی شود. ساختار آن از سه قسمت مخزن زیرین، مخزن بالایی و میانی تشکیل شده است. در مخزن پایینی آب، در مخزن میانی پودرهای قهوه و در مخزن بالا نتیجه کار که همان نوشیدنی اسپرسو است قرار دارد.

دستگاه قهوه ساز خانگی محبوب شما کدام است؟

قهوه سازهای فیلتردار

حالا اگر یک خانواده پرجمعیت داشته باشیم چه باید کرد؟ قطعا با یک قهوه جوش نمی توان به 12 نفر همزمان قهوه داد. اینجاست که به یک دستگاه مانند قهوه سازهای فیلتردار نیاز پیدا می کنید. این دستگاه ها به چند دلیل مورد استقبال قرار گرفته اند. جدا از توانایی درست کردن حجم زیادی از قهوه، این دستگاه مجهز به مخزن آب هستند که با اتصال به پایه، گرم می شوند و آب به قسمت های بالایی هدایت می شود تا از صافی عبور کند. این فرآیند باعث مطلوب تر شدن طعم قهوه خواهد شد.

هرچند برخی معتقدند که این فیلتر می تواند به طعم اصیل نوشیدنی لطمه بزند. کار کردن با این دستگاه ها بسیار آسان است و کاربرد زیادی در شرکت های بزرگ دارد. برای محیط های عمومی می توان از فیلترهای یکبار مصرف نیز استفاده کرد. در آخر، نکاتی که هنگام کار با دستگاه های خانگی باید به آن توجه کرد عبارتند از:

به طور مرتب دستگاه منزل و تجهیزات دم آوری خود را تمیز کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشند و قهوه مزه کهنگی را ندهد. فنجان یا کاپ خود را از قبل گرم کنید تا نوشیدنی هایتان را برای مدت طولانی تری گرم نگه دارید. تا جایی که می توانید از دانه قهوه استفاده کنید. آن را به صورت تازه و اندازه مصرف هفتگی خود از یک رستری بخرید و در خانه آسیاب کنید. در این لحظه است که به تفاوت طعم، عطر و حس خوب یک قهوه خوب پی خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed