اینکه در گیر و داد همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مشاغل کسب و کار خود را از دست داده اند نباید دور از انتظار باشد. در این بین صنعت قهوه، کافی شاپ و رستوران نیز از گزند تعطیل شدن های مکرر در امان نبوده، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات کاربردی در رابطه با افزایش سودآوری کسب و کارتان را با شما در میان بگذاریم.

در وهله اول اجازه دهید سنگ هایمان را با هم وا بکنیم. اگر در دنیای امروز هنوز که هنوزه حس می کنید انجام امور به روش های سنتی قرار است پیش رود و موفقیت آمیز هم باشد باید بگوییم که سخت در اشتباهید چرا که دیر یا زود به بن بست خواهید رسید. در دنیای امروز رقابت زیادی وجود دارد پس تعجب نکنید چرا رستوران دیوار به دیوارتان از شما پیشی گرفته! قطعا مدیران آن رستوران با آغوش باز پذیرای تغییرات بوده و به قول امروزی ها خودشان را آپدیت کرده اند.

پس هر دوره ای را که به آن نیاز دارید (از فتوشاپ گرفته تا عکاسی پیشرفته) را پاس کنید و به دنیای جدید کسب درآمد سلام کنید. حالا که خود را به روز کردید پلتفرم مناسب سفارش آنلاین رستوران یا کافه تان را راه اندازی کنید. یادتان می آید که کمی پیش تر گفتیم دوره های عکاسی پیشرفته فراموش نشود؟ الان اینجاست که این به کارتان می آید. عکس های با کیفیت از منوی غذایی و نوشیدنی هایتان هر مخاطبی در آن شهر را به سمت خود می کشاند.

از همین عکس ها برای پیج اینستاگرام هم استفاده کنید. به هیچ عنوان قدرت جادویی شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید. یک برنامه پرطرفدار شبیه اینستاگرام هیچ هزینه ای برای معرفی تان به هزاران نفر در سراسر دنیا دریافت نمی کند، پس منتظر چه چیزی هستید! زمانی که پلتفرم و نرم افزار سفاش آنلاین خود را طراحی کردید آن را در مکان های پربازدید همانند اسنپ فود قرار دهید.

اینکه در منوی آنلاین خود از لفظ اشانتیون استفاده کنید می تواند برای مشتری هایی که در حال وارسی منوی شما در اینترنت هستید جالب و به همان اندازه خوشحال کننده باشد. آیتم هایی مانند نوشیدنی، پیش غذا یا دسر به عنوان اشانتیون در صفحه سفارش آنلاین شما جلا خواهد بخشید. از ویروس کرونا به بهترین نحو استفاده کنید. همانطور که او به شما رحم نکرد شما نیز به او رحم و مروتی نداشته باشید و تا می توانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

رستوران را به خانه مشتری ببرید

مثلا همین که تقریبا یک سال است که افراد ترجیح می دهند در خانه بمانند تا ریسک ابتلا به بیماری را کاهش دهند، شما رستوران را به خانه آن ها ببرید. گزینه فروش چند آیتم به صورت همزمان بسیار کارآمد خواهد بود چرا که در این شرایط افراد سعی می کنند فضای رستوران را در منزل تداعی کنند پس آیتم های بیشتری را به فروش برسانید حتی برای آن پیشنهادهای ویژه ای هم در نظر بگیرید که می تواند تخفیف های مختلفی را به همراه داشته باشد یا برای مثال می توانید غذاهایی که همراه با پیش غذا و یا دسر سفارش داده شده اند را ارزان تر حساب کنید.

اینکه پیش تر تاکید زیای بر به روز کردن خودتان داشتیم به اندازه ای برایتان سود به ارمغان خواهد آورد که هر اندازه از مزیت های آن بگوییم کم است. باور نمی کنید، کافی است سری به سایت های رستوران های پرفروش بزنید تا حجم زیاد فروش آنان را به چشم ببینید. اصطلاحی که مدتی است سر زبان ها افتاده اصطلاح سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جست و جو است.

زمانی که برای مثال مشتری در حال گشت زدن در گوگل است و به دنبال رستوران برای سفارش آنلاین است همین کلمات کلیدی شما را نجات خواهد داد. همین که یک سئوکار کار بلد باشید و بدانید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید شش بر صفر از رقبا جلو افتاده اید. این کلمات می تواند شامل سفارش آنلاین، دستورپخت، غذای ارزان، باکیفیت، اشانتیون و هر چیز دیگری که فکر می کنید برای آمدن مشتری سمتتان نیاز است باشد.

از افزودن نمک در جملات خود نترسید. زمانی که در می خواهید آیتم های موجود در صفح سفارش آنلاین را توضیح دهید می توان از توصیفات خنده دار استفاده کرد چرا که استقبال افراد را در پی خواهد داشت. برای مثال هیچ ایرادی ندارید مانند یک انسان بسیار گرسنه در باب غذا حرف بزنید یا مثلا داستان پشت دستور غذای مورد نظرتان را تعریف کنید و این را هم بدانید که بهتر است همانند یک منتقد به ماجرا نگاه کنید تا صاحب یک رستوران! رعایت تمامی نکات اخلاقی (موادی که ممکن است برای افراد خاص یا گروه های سنی مختلف حساسیت زا باشند) نیز نشان دهنده عزت نفس و مشتری مداریتان خواهد بود.

رستوران را به خانه مشتری ببرید

اینکه ویروس کرونا مسبب رشد وسیع صنعت سفارش آنلاین شده و سود زیادی را از دیجی کالای خودمان تا آمازون به ارمغان آورده همواره می تواند برای کسب و کارتان مفید باقی بماند حتی بعد از رفتن این ویروس. اینکه از هرجای شهر با یک موبایل بتوان در رستوران شما چرخید و با غذاهایتان، نوشیدنی های با امضای خودتان، داستان پشت غذاها و در نهایت با خود شما آشنا شوند و تبدیل به مشتری دائمی تان شوند (حتی از دور) تصور آن هم زیباست.

اگر رستوران شما برای سفارش آنلاین راه اندازی شده است یک منوی عالی آنلاین می تواند کلید افزایش فروش سفارش آنلاین باشد. فراتر از توصیفات واضح و عکاسی عالی، می توانید از استراتژی های مختلف مانند برجسته کردن پرفروش ترین های خود یا افزودن آیتم های دیگر مشخص کردن سرویس هایتان استفاده کنید. منوی خود را شبیه به یک جهت یاب در نظر بگیرید که این جهت یابی هرچقدر دقیق تر و بهتر باشد مخاطبان بیشتری را سمتتان خواهد کشاند. دست از تلاش برندارید و از تجربه کردن نترسید، چرا که هیچ یک از ما نمی دانیم دنیا در آینده چه برنامه های جدیدی برایمان تدارک دیده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed