آیا برای اینکه ۱۲ و ۱۱ شهریور ماه در باغ ایرو دور هم جمع شویم و رقابتی سالم و هیجان انگیز را رقم بزنیم، آماده اید؟همانطور که قبلا گفتیم، پای یک گردونه ی شانس در مراحل مسابقه باز است و این گردونه، اصل ؟؟هیجان رقابت است. اما قوانین کلی چیست

رقابت به صورت دو به دو انجام می شود، یعنی اینکه دو نفر همزمان پشت یک دستگاه اسپرسو می ایستند و هرکدام یک دستگاه دو گروپ laspaziale s2 در اختیار دارند. هر دستگاه یک آسیاب قهوه دارد و این تمام آن محیطی است که لاته آرتیستان برای رقابت در اختیار دارند.

در مرحله ی مقدماتی هر کدام از شرکت کننده ها باید یک لاته آرت ارائه دهند، اما اینکه پترن (طرح) آن ها چه باشد، مهم است. پترن آنها توسط گردانه ی شانس انتخاب می شود. در گردونه ی شانس هشت  تا پترن مختلف وجود دارد و هفت تای آن پترن هایی است که معلوم اند و هشتمین پترن آن پترن انتخابی یا free patern است.

هر کدام از شرکت کننده ها 3 دقیقه و 30 ثانیه مهلت دارند که لاته آرت خود را ارائه دهند و بین دو شرکت کننده، کسی که پترنش را بهتر اجرا کرده است، با رأی داوران به مرحله ی نیمه نهایی می رسد. در مرحله ی نیمه نهایی هم شرکت کننده ها دو به دو پشت دستگاه قرار می گیرند و هر کدام یک لاته آرت که پترنش توسط گردونه شانس انتخاب می شود، آماده می کنند.

اما اینبار در گردونه ی شانس، شش پترن در نظر گرفته شده است و شرکت کننده ها همان 3 دقیقه و 30 ثانیه را برای اجرای پترنشان زمان دارند.

و در آخر به فینال می رسیم. در فینال هر دو فینالیست پشت دستگاه اسپرسو خود قرار می گیرد و 15 دقیقه زمان دارد که دو تا لاته و دو تا ماکیاتو تحویل داوران دهد.

* پترن های او نیز توسط گردونه ی شانس انتخاب می شوند.

پترن ماکیاتو انتخابی توسط لاته آرت می باشد.

اما ملاک های امتیاز دهی به پترن ها چیست؟

پترن های اجرا شده باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه پودر قهوه، پودر شکلات و .. باشد.

تنها مواد مجاز در فنجان اسپرسو و شیر خواهند بود.

فنجان باید تمیز باشد و کثیفی فنجان از قهوه و شیر، یک ایراد به حساب خواهد آمد.

معیار امتیاز دهی به پترن، کنتراست ( وضوح طرح )، تقارن، کیفیت شیر و دسته ی فنجان خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ی ذیل در ارتباط باشید.

02188943480

09126049270

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed