سال 2020، تا الان سال چالش برانگیز و متفاوتی برای صنعت قهوه و دوست داران آن بوده است. بسیاری از غول های این عرصه از جمله استارباکس در بسیاری از شعبات خود اعلام ورشکستگی کرد و بازار قهوه شاهد نوسانات زیاد قمیت ها بوده است. با این وجود، جمله معروفی می گوید: تنها نکته ثابت در زندگی همین تغییر است (هیچ چیز دائمی نیست). نکته جالب توجه این است که در حال حاضر دست افراد برای تغییر و تحول مثل سابق باز نیست. با وجود  محدودیت ها و بسته شدن های مکرر کافه ها اوضاع وخیم تر هم شد.

اینکه در این زمان افراد تا چه اندازه می توانند خود را با شرایط جدید وفق دهند و دست به ابتکار عمل هایی بزنند که از سراشیبی سقوط حتمی نجات دهند نشان دهنده نکات بسیاری است. همانطور که می بینیم در بسیاری از مشاغل تغییرات محسوسی شکل گرفته است از جمله دورکاری. عده ای دچار افسردگی و عده ای از شرایط به وجود آمده به نحو احسن استفاده می کنند گویی که این ویژگی جزیی از DNA آن هاست.

صرف نظر از وجود چنین مشکل همه گیری جهانی، موفق ترین مشاغل همیشه در حال تغییر هستند. برای آنها ، ایده های جدید به عنوان یک فرصت و نه یک دردسر دیده می شود. آن ها این کار را برای حفظ ارتباط ، تازه نگه داشتن امور و پیدا کردن روش های جدید برای ارائه به مشتریان انجام می دهند. پس اگر تمایل دارید در صنعت قهوه که کم دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته حرفی برای گفتن داشته باشید از تمام گزینه های پیش رو استفاده کنید و وقت را هدر ندهید.

در اینجا تعدادی از ابتکارعمل هایی که مشاغل مختلف در زمان شیوع ویروس کرونا به کار برده اند را به شما به اشتراک می گذاریم. هر چند هستند مشاغلی که از مدت ها قبل، از شیوه های نوین استفاده می کرده اند. سفارش و تحویل آنلاین، از شیوه های بسیار کارآمد و سودآور رو آوردن به تکنولوژی جدید است. ما چه بخواهیم چه نخواهیم مجبوریم روزی خود را به روز رسانی کنیم پس چه زمانی بهتر از شرایط الان که بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه بمانند. تنها هزینه ای که باید بکنید به روز بودن و داشتن ابتکار عمل برای بالا نگه داشتن امتیاز خود در بین دیگران است. فراموش نکنید که داشتن وب سایت یا هرگونه شبکه های ارتباطی مجازی هرگز به شما خیانت نخواهد کرد!

اگر صاحب رستری هستید اکنون زمان خوبی است که در کنار دان های قهوه ای که به کافه ها می فروشید، بسته های قهوه برای مصرف خانگی را نیز به آنان ارائه دهید. با توجه به شرایط کنونی خیلی از افراد تمایل به درست کردن قهوه در منزل دارند پس قهوه با کیفیت شما گزینه خوبی برای آنان می تواند باشد. برای افرادی که دور از دسترس تان هستند نیز وب سایت شما به کمک فروش اینترنتی می تواند بسیاری از خسارت های به بار آمده در این شرایط را جبران کند.

ایده ای که جدیدا با استقبال زیادی بالاخص از سمت نسل جوانتر مواجه شده، خرید وسایل و پوشاک متنوع از برندهای محبوبشان است. جای تعجب ندارد که در حال حاضر بسیاری از برندهای قهوه ملزومات جانبی و تی شرت های خود را به بازار عرضه می کنند. جالب ترین آن ها در بحران ویروس کرونا تی شرت هایی با این جمله بود: من خانه ام را فقط به قصد کافه جانی ترک می کنم! از هر سوی نگاه کنید چه برای فروش قهوه، یا برای معرفی آیتم های جدیدتان همیشه به صفحات فیس بوک و اینستاگرام نیاز دارید. پس تا می توانید به صفحات خود رنگ دهید چرا که کل دنیا نظاره گر آن می توانند باشند.

اگر می خواهید در بازار بمانید، مسیرتان را کج کنید

از دیگر آیتم های جذاب در این دوران، وعده های غذایی آماده است. چه چیزی بهتر و مقرون به صرفه تر از همین وعده های غذایی آماده. جمله ای که چنین افرادی از آن استفاده می کنند: چند پرنده را با یک سنگ زدن است. اجازه دهید مشتری هایتان در کنار سفارش قهوه بیرون بر (take away) ناهار خود را نیز دریافت کنند. برخی زمینه کاری خود را تا حدی گسترش داده اند که یک پکیج کامل ارائه خدمات را شامل می شوند. قهوه صبح خود ، ناهار آماده و یک وعده غذایی را بعداً برای شام میل کنید.

از دیگر مباحثی که جدیدا در فضای مجازی به شدت داغ شده، برگزاری جلسات کاپینگ مجازی است. برند قهوه ای که چنین جلساتی را راه اندازی کرده است افراد را به صورت مقدماتی با چنین جلساتی آشنا می کند و به آنان کمک می کند که تجربه بهتری از طعم قهوه داشته باشند. همین سیاست باعث می شود شما تعداد زیادی مشتری خرید آنلاین برای قهوه های خود داشته باشید. در کنار آن می توانید بسیاری از لوازم مورد نیاز افراد برای درست کردن قهوه خانگی را نیز به فروش برسانید. از فروش دستگاه های اسپرسو گرفته تا ابزار دم آوری قهوه های دمی.

پیام این مقاله واضح است. به جای انتظار برای به دست آوردن چیزی یا امید واهی برای بهتر شدن خود به خودی هر چیزی، برای دست یافتن به آینده به وسیله نوآوری ، وقت خود را برای فکر کردن در مورد چگونگی انجام کارهای متفاوت و بهبود کسب و کار خود به راه  بیندازید.

اگر می خواهید در بازار بمانید، مسیرتان را کج کنید

پاک کردن تصویر شاخص

برگرفته از مقاله how café can adapt to change

مترجم نگار ابوطالبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed