به احتمال زیاد جمله ( اما اول قهوه ) را زیاد از زبان کسی که عاشق قهوه است شنیده اید یا حتی در بیوگرافی اینستاگرامشان جمله ای شبیه به (But First Coffee) را دیده اید. اما واقعا عاشقان قهوه چه کسانی هستند؟ دیدگاه آنان تا چه اندازه با دیگران متفاوت است؟ بیایید نگاهی به آن بیندازیم.

قضیه زمانی جالب تر می شود که شما با یکی از همین عاشقان سینه چاک قهوه آشنا شوید و رابطه صمیمی برقرارکنید. باید بگوییم که شما بسیار انسان خوش شانسی هستید چرا که قرار است وارد ماجراجویی در دنیای طعم شناسی شوید. شاید فکر کنید آنان افرادی عادی هستند، یا برعکس افرادی جذاب و بامزه! اما دیدگاه شما اشتباه است، عاشقان قهوه آن را با جدیت می نوشند. این روی شما هم تاثیر می گذارد و به مرور زمان شما را نیز تبدیل به یکی از دوستداران قهوه می کند.

وقتی مخاطب شما شخصی قهوه خور باشد

وقتی با یکی از عاشقان قهوه بیرون می روید باید انتظار اتفاقات شیرین و غیرمنتظره ای را داشته باشید. آنها فقط قهوه نمی نوشند ، آنها آن را جشن می گیرند! برای آن ها، قهوه چیزی فراتر از یک فنجان تلخ است. برای آن ها پروسه تهیه قهوه نیز آرام بخش و زیباست. اگر فکر می کنید آن ها به سادگی چند قاشق قهوه را داخل دستگاه ریخته و کار را تمام می کنند سخت در اشتباهید.

این یکی چطور: دانه های قهوه را با دقت وزن می کند، فیلتر v60 را آماده می کند و به آرامی آب جوش را می ریزد و زیر لب اندر فواید قهوه نطق می کنند؟ بله این دقیقا کاری است که عاشقان قهوه انجام می دهند. همچنین آن ها مراسم صبح گاهی را با دقت و با شکوه به جای می آورند. تعجب نکنید اگر در خانه آن ها تمام وسایل دم آوری قهوه پیدا شود. آن ها به شما کمک می کنند که تجربیات حسی جدیدی را پیدا کنید. صبر کنید، قهوه بیش از یک طعم دارد؟ برای کسی که هرگز طعم و مزه ای را نچشیده است قهوه فقط یک عطر و طعم دارد. آنها برای رسیدن شما به این باور تلاش می کنند و خود نیز این بابت خوشحالند. پس کم کم شاید به مرور زمان بین اتیوپی و سوماترا یا مارک های دیگر صاحب نظر شوید و شما نیز همانند آن ها شوید. این یکی دیگر از مزایای بودن با عاشقان قهوه است.

وقتی مخاطب شما شخصی قهوه خور باشد

می خواهید بیرون بروید، بسیار خوب اما اول قهوه …

وقتی طرف حساب شما از علاقه مندان قهوه باشد، احتمالا این جمله را زیاد خواهید شنید. می خواهید با آن ها در شهر قدم بزنید، مکان های جدیدی را کشف کنید و از فضا لذت ببرید؟ خیلی خوب است، اما اول قهوه. قهوه موضوع مورد علاقه آن هاست. آنها می خواهند آن را با شما به اشتراک بگذارند زیرا در نهایت ، قهوه شور و اشتیاق آنهاست.

پس باید برایتان عادی باشد وقتی در صفحات مجازی مثل اینستاگرام از جامعه کشاورزان مزارع قهوه تا رستری ها و باریستاهای معروف را دنبال می کنند و اطلاعات دست اول این صنعت را به شما منتقل می کند. آن ها خود تمام کافه های شهر را گشته تا بهترین قهوه با مرغوب ترین کیفیت را پیدا کنند و اکنون تمایل دارند آن را با شما به اشتراک بگذارند و هر بار سعی می کنند قهوه را در  دستگاه های مختلف دم آوری تست کنید تا بتوانید تفاوت طعم و مزه را حس کنید شاید در وهله اول مشکل به نظر برسد اما انگیزه و اشتیاق زیاد آنان سبب می شود که شما هم مثل آنان شوید اگر بخواهید.

وقتی مخاطب شما شخصی قهوه خور باشد

در نهایت آشنایی با قهوه نوشیدنی قطعا به شما نشان می دهد که قهوه فراتر از یک نوشیدنی ساده است. قهوه یک دنیای پر از شگفتی است. از مزارع برزیل تا ریختن آن در یک فنجان یک سفر دور و دراز دارد. یک داستان مفصل که شاید به واسطه دوستی با یکی از عاشقان قهوه برایتان تعریف شود و شاید همین قهوه باعث شده هزاران نفر به هم نزدیک تر شوند کسی چه می داند. تجربه شما چیست؟

به قلم نگار ابوطالبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed