قهوه با چای!

چه چیزی بهتر از یک فنجان قهوه گرم می تواند صبح دل انگیزی را رقم بزند. کمی آن طرف تر یک لیوان چای به راحتی می تواند خستگی یک روز پر از استرس را از شما دور کند. این دو نوشیدنی بسیار محبوب هر کدام دارای خاصیت های منحصربه فردی هستند که با تمامی خاطرات خوب و بد ما گره خورده اند. حالا اگر بگوییم که این دو را باهم ترکیب کنید و بنوشید جواب شما چه خواهد بود؟ عجیب است نه؟

قهوه یکی از پرسودترین صنعت های حال حاضر دنیا است که طبق پژوهش های صورت گرفته در پیشگیری از بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون موثر است. از سوی دیگر افرادی که چای می نوشند، احتمال پایین تری در رابطه با ابتلا به سرطان های پوست، پروستات و پستان دارند. یکی از بحث هایی که همیشه در این میان جنجال برانگیز بوده برتری این دو نوشیدنی نسبت به هم است.

به عبارتی سوال قهوه بهتر است یا چای از آن سوال هاست که هنوز که هنوزه جواب مشخصی برای آن موجود نیست. چرا که جداسازی مواد تشکیل دهنده متفاوت چای و قهوه، نقش آن ها در رژیم غذایی و تاثیر آن بر سیستم های مختلف بدنی متفاوت است و هر دو نوشیدنی حاوی انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستند. آن ها دارای کافئین و آنتی اکسیدان و همچنین ترکیباتی از ویژگی های ضد سرطان آن ها مورد مطالعه قرار گرفته است. برای مثال نوشیدن چای با خطر کمتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی، کاهش وزن و سیستم ایمنی قوی تر پیوند خورده است.

یا از آن طرف طبق مطالعه جدیدی که توسط چارلزفوکس، مدیر مرکز سرطان دستگاه گوارش در موسسه دانا فابر بوستون، انجام شد نشان داد که نوشیدن منظم قهوه ممکن است به پیشگیری از بازگشت سرطان روده پس از طی شدن روند درمان کمک کند. حالا اگر به شما بگویند می توانید چای و قهوه را در یک نوشیدنی با هم ترکیب کنید و بنوشید نظرتان چیست؟ بله چیزی که شنیدید حقیقت دارد.

جالب است بدانید که (Yuanyang) ترکیب نوشیدنی قهوه و چای در هنگ کنگ است. یک نوشیدنی پرانرژی و به گفته خودشان خوشمزه! نوشیدنی شیرین و خامه ای و دارای مقادیر قابل ملاحظه ای کافئین. در هنگ کنگ دستورالعمل های مختلفی برای درست کردن این نوشیدنی موجود است. در رابطه با تاریخچه این نوشیدنی باید گفت که از سال 1839 تا 1997 هنگ کنگ تحت حکومت بریتانیا بود که در طول این زمان، بسیاری از مردم جزیره، نه تنها سرمایه داری بلکه آداب و رسوم بریتانیا را نیز پذیرفتند، در میان آن چای بعداز ظهر نیز میراث به جا مانده از غرب در آنجا باقی ماند.

چای میل دارید یا قهوه؟

از آن جایی که کافئین در طول روز هر انسان خسته ای را به وجد می آورد، نوشیدنی (Yuanyang) وارد زندگی افراد شد. این نوشیدنی را می توان با قهوه دمی درست کرد چرا که طعم و رایحه ای بی نظیر برایتان به ارمغان خواهد آورد. از فواید این نوشیدنی می توان به پیشگیری از دیابت نوع یک و جلوگیری از پیشرفت آن، کاهش احتمال حمله قلبی و کاهش استرس اشاره کرد. برای تهیه این نوشیدنی به موادی از قبیل چای دم شده، قهوه دم شده، شیر و شکر نیاز دارید. نکته قابل توجه این است که در رسپی های سنتی میزان چای از قهوه باید بیشتر باشد، هر چند عامل اصلی در میزان مواد چیزی نیست جز علاقه شخصی خود شما.

برای درست کردن این نوشیدنی کافیست چای را دم کرده و همزمان قهوه را نیز آماده کنید. زمانی که قهوه و چای آماده شدند آن ها را در یک ظرف بریزید و ترکیب کنید. بسته به علاقه خودتان مقداری شکر درون ترکیب بریزید و در انتها شیر را اضافه کرده تا ترکیبی یک دست به وجود آید. لازم به ذکر است که به علت مقادیر بالای کافئین در این نوشیدنی بهتر است که آن را در ابتدای صبح میل کنید.

این نوشیدنی یکی از ملایم ترین و خوش طعم ترین نوشیدنی هایی است که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد. اگر به هنگ کنگ سفر کنید، دقیقاً می دانید که محبوبیت (Yuanyang) چقدر است و توسط بسیاری از فروشندگان به فروش می رسد و هر فروشنده، دستورالعمل مخفی خود را دارد. جالب است بدانید که در سال 2010 فروشگاه های استارباکس در هنگ کنگ به فروش این نوشیدنی با نام کرم مخلوط فراپاچینو Yuanyang اقدام کردند.

چای میل دارید یا قهوه؟

یک ورژن بدون کافئین از این نوشیدنی نیز برای کودکان قابل سفارش دهی است. به عقیده مردم هنگ کنگ این چای واقعاً خوشمزه و راضی کننده و در عین حال ایده آل برای زمان استراحت در اواسط بعد از ظهر با چند کوکی است. شما همچنین می توانید آن را با کوکی های گردو ، کنجد ترد شیرین و هرچیز دیگری امتحان کنید تا یک طعم لذت بخش را تجربه نمایید.

به قلم نگار ابوطالبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed