چرا نباید قهوۀ آسیاب شده بخریم؟ و چرا باید آسیاب قهوه تازه باشد؟ اگر شما مانند ما و بسیاری از افرادی که به قهوه علاقه مند هستند، عطر و طعم های شگفت انگیز قهوه برایتان مهم و جذاب اند، باید به چند قانون مهم برای عصاره گیری قهوه و آماده کردن یک نوشیدنی جذاب توجه کنید. یکی از آن قوانین این است که دانه های قهوه باید بلافاصله پس از آسیاب شدن، عصاره گیری و مصرف شوند. ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که چرا اصلا باید دانه های قهوه را آسیاب و به حالت پودری مورد نظر تبدیل کنیم؟

برای آماده کردن یک نوشیدنی خوش عطر و طعم از انواع دانه های قهوه، ما نیاز داریم که ترکیبات موجود در دانه های قهوه را درون آب حل نماییم. به همین دلیل، آن را به قطعات بسیار بسیار ریزی تبدیل می کنیم تا سطح تماس آب و قهوه زیاد شود و به آسانی ترکیبات دانه های قهوه، درون آب حل شوند. دانه های قهوه دارای ترکیبات فرار زیادی هستند که باعث تنوع عطر و طعم های قهوه می شوند و آسیاب کردن قهوه باعث می شود که دانه های قهوه، بیشتر با محیط اطراف در تماس باشند و تماس هر چه بیشتر دانه های قهوه با هوا، مساوی با از دست رفتن بخش اعظمی از عطر و طعم های جذاب آن است. برای جلوگیری از آن هم می توانید از ظروف و پاکت های مناسب استفاده کنید.

چرا نباید قهوه ی آسیاب شده بخریم

با یک مثال بیشتر و بهتر این موضوع را توضیح می دهیم. یک سیب را خارج از یخچال چند روز می توانیم نگه داری کنیم. اما اگر همین سیب را برش دهیم و به قطعات ریز تبدیل کنیم، پس از مدت کوتاهی طعمش تغییر پیدا می کند و خاصیت قبل خود را نخواهد داشت. دلیل آن هم تماس سطح سیب با هوای آزاد و از دست رفتن بخشی از ترکیبات آن و واکنش دادن آن با اکسیژن موجود در هوا است. دانه های قهوه نیز به همین صورت پس از آسیاب شدن، عطر و طعم های جذاب خود را پس از مدتی از دست می دهند. یکی از دلایلی که باعث می شود افراد، به ویژه کسانی که در منزل و محل کار قهوه می نوشند، آن را به صورت آسیاب شده خریداری کنند، نداشتن آسیاب قهوه است.

چرا نباید قهوه ی آسیاب شده بخریم

از آنجایی که آسیاب های برقی عمدتا قیمت بالایی دارند، برای منزل و محل کارتان می توانید آسیاب های دستی را تهیه و استفاده کنید. این نوع آسیاب ها قیمت مناسبی داشته و به آسانی پاسخ گوی نیاز ما از درجۀ آسیاب ریز مناسب اسپرسوتا درجۀ آسیاب های درشت تر مناسب قهوه های دمی هستند. البته شما با کمی هزینۀ بیشتر هم می توانید آسیاب برقی مورد نظرتان را خریداری و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed