گفت و گو با آقای آیین فتاحی نفر سوم مسابقات آزاد بارتندیگ 2018

گفت و گو با آقای آیین فتاحی نفر سوم مسابقات آزاد بارتندیگ 2018

سومین مسابقات آزاد نوشیدنی های سرد در روز بیست و نهم خردادماه در استان اصفهان برگزار گردید و در آن شرکت کننده ها به محک زدن علم و تکنیک های خود در قالب ارائۀ نوشیدنی های سرد پرداختند. کسب مقام سوم در این مسابقه توسط آقای آیین فتاحی ما را بر آن داشت که با ایشان گفت و گویی کنیم و پای سخنان ایشان بنشینیم تا از دانش و تجربیات ایشان در زمینۀ بارتندینگ بهره مند شویم.

ابتدا توضیحی در مورد خودتان و اینکه چگونه با بارتندینگ آشنا شدید، می دهید؟

« سلام عرض می کنم به همۀ دوستان. بنده آینن فتاحی هستم و اگر به طور خلاصه بگویم، داستان جایی که الان هستم، بر می گردد به چند سال پیش که با کار در کافه آشنا شدم. طبق اصول و عرف کاری، از کارهای کوچک شروع کردم و کم کم در حرفۀ باریستایی مشغول به کار شدم. بعد از مدتی جذابیت های بارتندینگ به چشمم آمد و سعی کردم در این حرفه مشغول به کار بشوم. به دلیل اینکه آدم پرتحرکی هستم، از بین شاخه های مختلف بارتندری، شاخۀ فلیر (Flair bartending)را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم این حرفه را به صورت پر رنگ تر ادامه بدم و در حال حاضر می توانم بگویم قسمت مهمی از زندگیم شده و شبانه روزم را با فلیر بارتندینگ سپری می کنم.»

 گفت و گو با آقای آیین فتاحی نفر سوم مسابقات آزاد بارتندیگ 2018

به عنوان فردی که در مسابقات شرکت کرده است، نقش اینچنین مسابقاتی را در پیشرفت بارتندینگ چگونه می دانید؟

:« این مسابقات نقش بسزایی در علاقه مند کردن افراد مختلف به این صنعت دارد. جو مسابقاتی، جذابیت های بارتندری را به صورت کامل به تمام افراد نشان می دهد. چه آنهایی که به این صنعت آشنا هستند و چه افرادی که آشنایی ندارند. با بالا رفتن سطح مسابقات و هم استاندارد شدن پارامتر های مسابقاتی، باعث پیشرفت سطح شرکت کنندگان می شود. اینچنین باعث پیشرفت این رشته می شود.»

از تجربیاتتان با حرفۀ بارتندینگ می گویید؟

:« تنها چیزی که من را توی این سال ها دل خوش می کرد، این بود که می توانستم با افراد مختلف به واسطۀ کارم آشنا شوم و با آنها ارتباط برقرار کرده و خوشحالشان کنم. این تجربه همیشه شوق من را به کارم زیاد می کرد.»

 گفت و گو با آقای آیین فتاحی نفر سوم مسابقات آزاد بارتندیگ 2018

از نوشیدنی هایتان در مسابقه می گویید؟

:« من سعی کردم با هر کدام از رسپی های مسابقه تداعی گر فصل های سال باشم و سعی کردم با پرزنت و اجرایی که داشتم، این حس را تداعی کنم. به عنوان مثال اسم یکی از نوشیدنی ها Cool Spring بود که یادآور حس خنک بهاری بود. من دوست داشتم نوشیدنی هایم علاوه بر طعم بتوانند یک حس را القا کند که فکر می کنم به این هدف در مسابقات رسیدم.»

با وجود محدودیت های حاضر، چه راه هایی را برای پیشرفت این حرفه مناسب می دانید؟

:« نکته ای که از نظر خودم بسیار مهم است، این است که افراد علاوه بر علمی که کسب می کنند، باید برای دست یافتن به یک استایل مشخص هم سعی کنند. چون استایل باعث می شود که کار آنها شخصیت پیدا کرده و بدانند که برای چه هدفی تلاش می کنند.»

 گفت و گو با آقای آیین فتاحی نفر سوم مسابقات آزاد بارتندیگ 2018

در آخر آیا سخن و نکته ای هست که بیان نکرده باشید؟

:« تنها راه موفقیت علاقه است. علاقه ای که باعث می شود هر روز برای فرهنگ سازی و حفظ حرفه یمان بکوشیم. علاقه همچنین باعث می شود که هر کدام از ما برای ارتقای خودمان بکوشیم تا جامعۀ بارتندینگ ایران را به استاندارد جهانی برسانیم. امیدوارم که همه دست به دست هم بدهیم تا صنعت بارتندینگ را آن طور که هست، نشان دهیم و هر روز توانایی های ایرانی ها را در این صنعت نشان دهیم.»

گفت و گو: احسان صرامی

26 بهمن ماه 1397

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed